Toyota Grand Highlander Forum banner

2024 Grand Highlander Hybrid Max - Transmissieprobleem

10 reading
79K views 99 replies 40 participants last post by  Twitty  
#1 ·
Ik heb de eerste Grand Highlander opgehaald bij Hamer Toyota in Californië zodra hij aankwam.
Er is een behoorlijk harde schok als je af en toe schakelt bij langzaam accelereren tussen 20-35 mph.
Ook bij het afremmen om rekening te houden met langzamer verkeer en gas geven om de snelheid weer te verhogen, is er ook hard schakelen alsof
de koppeling of versnelling slipt en opnieuw start.

Heeft iemand anders dit probleem?

#15 ·
Welkom op het forum @itsmehp. Doet dit probleem zich voor in alle rijmodi?
Heb je hier al contact over opgenomen met je dealer?
Het spijt me, ik heb hierop geantwoord zonder je antwoord te citeren.
Er is ook een zeer grondige recensie op YouTube die ik erg leuk vind. Bekijk het alsjeblieft:
Het is lang, maar als je doorspoelt en kijkt tussen 12:00 en 15:00 minuten, bespreekt hij wat we mogelijk ervaren.
Hij zegt dat het mild is, maar het komt en gaat om de andere rit en in mijn geval is het niet mild.

#3 ·
Hallo! Ik heb het getest in ECO- en Normale modus en het gebeurt in beide modi. Mijn vrouw rijdt er 14-16 mijl per dag mee voor een retourrit naar haar werk, dus ik heb de sportmodus nog niet geprobeerd. We hebben er volgens mij nog geen 500 mijl op staan. Ik heb een afspraak gemaakt voor aanstaande zaterdag. Ik heb zoekopdrachten uitgevoerd om te zien of er online publicaties zijn over vergelijkbare problemen en vandaag was er eindelijk een hit. 2024 Toyota Grand Highlander Transmission Service | Firestone Complete Auto Care Het lijkt erop dat iemand anders zijn Grand Highlander naar Firestone heeft gebracht? Tenzij ze dit generiek hebben gegenereerd om een lead voor hun verkoop te creëren. Ik zal updates plaatsen over het bezoek aan de dealer dit weekend.

#4 ·
Ik zou het gewoon afgeven bij de dealer waar u het gekocht heeft en hen ernaar laten kijken.
Het is gloednieuw, dus ze zullen het moeten repareren of vervangen.

Niet leuk om problemen te hebben met een nieuwe auto, maar hopelijk is het maar een klein probleem dat snel opgelost kan worden.

Houd ons op de hoogte

#5 ·
Ik heb de eerste Grand Highlander opgehaald bij Hamer Toyota in Californië zodra hij landde.
Er is een behoorlijk harde schok af en toe bij het schakelen tussen 20-35 mph bij langzame acceleratie.
Ook bij het vertragen om rekening te houden met langzamer verkeer en gas geven om de snelheid weer te verhogen, is er ook hard schakelen alsof

Nieuws over transmissieproblemen? Heeft de dealer ontdekt wat de oorzaak was?

#6 ·
Ik heb de eerste Grand Highlander opgehaald bij Hamer Toyota in Californië zodra hij aankwam.
Er is een behoorlijk harde schok af en toe bij het schakelen tussen 20-35 mph bij langzame acceleratie.
Ook bij het vertragen om rekening te houden met langzamer verkeer en gas geven om de snelheid weer te verhogen, is er ook hard schakelen alsof

heeft iemand anders dit probleem?
Ik heb net mijn 2024 Grand Highlander Hybrid Max opgehaald en merk hetzelfde probleem! Ik heb er ongeveer 500 mijl mee gereden. Wat heb je over dit probleem ontdekt?

#7 ·
Hallo allemaal. We hebben hetzelfde probleem met onze GH Hybrid MAX Limited. Zie mijn bericht op Reddit. Ik kan het hier nu niet plaatsen omdat ik een nieuwe GHF-account heb.

Is er iemand die het terug naar de dealers heeft gebracht om te zien of het met een software-update kan worden opgelost? Afgezien van dit probleem is de auto geweldig.

#12 ·
Hallo. Hetzelfde probleem doet zich voor bij mijn Turbo Max Limited. Ik heb 1400 mijl. Het gebeurt niet de hele tijd. Ik dacht dat ik merkte dat het minder gebeurde als de airco uitstaat?? Maar ik kan het niet zeker weten. Het is echt frustrerend voor zo'n dure auto. Ik heb nog geen kans gehad om hem weg te brengen, en eerlijk gezegd wil ik niet dat ze me vertellen dat ze het niet zien... en die hoofdpijn hebben, omdat het niet de hele tijd gebeurt.

#16 ·
Hoi. Hetzelfde probleem doet zich voor bij mijn Turbo Max Limited. Ik heb 1400 mijl. Het gebeurt niet de hele tijd. Ik dacht dat ik merkte dat het minder gebeurde als de airco uit stond?? Maar ik kan het niet zeker weten. Het is echt frustrerend voor zo'n dure auto. Ik heb nog geen kans gehad om hem in te leveren, en eerlijk gezegd wil ik niet dat ze me vertellen dat ze het niet zien... en die hoofdpijn hebben, omdat het niet de hele tijd gebeurt.
Er is een zeer grondige recensie op YouTube die ik erg leuk vind. Bekijk:
Het is lang, maar als je doorspoelt en kijkt tussen 12:00 en 15:00 minuten, bespreekt hij wat we mogelijk ervaren.
Hij zegt dat het mild is, maar het komt en gaat om de andere rit en het is niet mild in mijn geval.

#13 ·
Sorry voor de late reactie.
We hebben hem naar Toyota gebracht en ze konden niets verkeerds of codes vinden, waarop ik besloot te wachten tot anderen in een GH gingen rijden. Het is balen, maar ik ben blij dat ik niet de enige ben. Ik denk dat iedereen de SUV moet nemen, zodat Toyota het serieus neemt om ernaar te kijken.
20 jaar geleden moest ik een rechtszaak aanspannen op basis van de Lemon Law tegen Nissan vanwege de passagiersophanging die 6 keer uitviel binnen 6 maanden na aankoop van de auto.
Ik hoop dat dit probleem wordt opgelost, zodat ik niet in een andere rechtszaak terechtkom die 2+ jaar duurt. Ik vind de auto erg leuk, afgezien van dit transmissieprobleem en de zwakke remmen (ook genoemd door MotorTrend).
Breng uw auto's alstublieft.
Ik zal hem ook nog 5-6 keer brengen voordat ik dit als een lemon beschouw.

#18 ·
Ik heb de eerste Grand Highlander opgehaald bij Hamer Toyota in Californië zodra hij landde. Er is een harde schok bij het schakelen van versnellingen bij langzame acceleratie tussen 20-35 mph. Ook bij het vertragen om rekening te houden met langzamer verkeer en gas geven om de snelheid weer te verhogen, is er ook hard schakelen alsof de koppeling of versnelling slipt en opnieuw start. Heeft iemand anders dit probleem?
Mijn hybrid max heeft hetzelfde probleem, na 2 servicebezoeken werd ik geïnformeerd dat er op dit moment geen reparatie is, mogelijk komt er een terugroepactie.

#19 ·
Mijn hybride max heeft hetzelfde probleem, na 2 servicebezoeken werd ik geïnformeerd dat er op dit moment geen reparatie is, mogelijk komt er een terugroepactie.
Hoi @marcelo.barsotti79 welkom op het forum! Ik vraag me af of dit een breder probleem is en zou kunnen leiden tot iets als een terugroepactie.

Hoe lang heb je je Grand Highlander al?

#21 ·
Ik heb de eerste Grand Highlander opgehaald bij Hamer Toyota in Californië zodra hij landde.
Er is een behoorlijk hard schokken bij het schakelen van versnellingen bij langzame acceleratie tussen 20-35 mph.

Ik heb de GH Platinum Max al 1 maand en heb dit probleem ervaren. Het is echter zeer onregelmatig.
Ik rijd ongeveer 60-80 mijl per dag. Het is misschien 5+ keer in een maand gebeurd.
Het is eng als het gebeurt. Ik merk het meer in de Eco-modus.

#37 ·
Nou mensen, die schokkerige beweging komt vaker voor. Meestal rond de 30 MPH. Het is echter erg intens.

Ze lijken zich niet druk te maken over het brandstofprobleem, dus ik weet niet zeker of ze zich zorgen zullen maken over de transmissie.

Ik heb de GH Platinum Max al 1 maand en ik heb dit probleem ervaren. Het is echter erg onregelmatig.

Ik rijd ongeveer 60-80 mijl per dag. Het is misschien 5+ keer in een maand gebeurd.

Het is eng als het gebeurt. Ik merk het meer in de Eco-modus.

#35 ·
Het gebeurde vandaag weer toen ik een snelweg opdraaide. Ongeveer 40 mph op de oprit en toen ik accelereerde om de snelweg op te gaan, hikte de motor een beetje en aarzelde een seconde voordat hij op snelheid kwam. Bezorgd als het gebeurt tijdens het inhalen op de snelweg.
Probeer benzine met een hoger octaangehalte zoals 93 of 97 om te zien of dat helpt

#25 ·
Er is een behoorlijk harde ruk bij het schakelen van versnellingen bij langzame acceleratie tussen 20-35 mph.
Ook bij het afremmen om rekening te houden met langzamer verkeer en gas geven om de snelheid weer te verhogen, is er ook hard schakelen alsof

Ik heb ook hetzelfde probleem - heb de mijne sinds augustus. Mijn lokale dealer neemt me niet serieus. Ik kreeg het advies om Toyota Corporate te bellen met mijn probleem om te zien of er meer vergelijkbare problemen zijn in de VS.

#26 ·
Ik heb zojuist mijn Grand Highlander Limited Not Hybrid om deze reden teruggebracht. Breng hem allemaal terug naar de dealer. Ze probeerden eerst te zeggen dat ze het niet zagen, maar ik heb opgenomen wanneer het probleem zich voordeed. Ze belden regionaal en corporate om een oplossing te vinden. Ze hebben mijn auto bijna een week gehad. Ze geven me nu een nieuwe auto. Breng je auto terug naar de dealer - de citroenwet treedt in werking nadat je drie keer voor hetzelfde probleem bent teruggekomen.

#28 ·
Er is een behoorlijk harde ruk af en toe bij het schakelen van versnellingen bij langzame acceleratie tussen 20-35 mph.

We hadden onze Grand Highlander HybridMax drie maanden voordat alle lampjes op het dashboard knipperden en we hem naar de dealer brachten. We vernamen dat het een transmissieprobleem is en staan sindsdien in backorder zonder enig idee wanneer ze het onderdeel zullen krijgen. Op dit moment zijn we de auto al langer kwijt dan dat we hem gehad hebben.

#29 ·
We hadden onze Grand Highlander HybridMax drie maanden voordat alle lampjes op het dashboard knipperden en we hem naar de dealer brachten. We vernamen dat het een transmissieprobleem is en staan sindsdien in backorder, zonder enig idee wanneer ze het onderdeel zullen krijgen. Op dit moment zijn we de auto al langer kwijt dan we hem hebben gehad.
De mijne wacht op een transmissievervanging, ze zeiden dat de transmissie eind januari beschikbaar zal zijn.

#31 ·
Ik heb mijn Grand Highlander hybrid max limited bijna zes maanden geleden gekregen en hij heeft bijna 6.000 mijl op de teller staan. Gisteren gingen plotseling alle waarschuwingslampjes op het dashboard branden met meerdere foutmeldingen over hybride systemen, bestuurdersstartcontrole en AWD-systeem. Ik bracht de auto terug naar de dealer en ze verklaarden dat wanneer het waarschuwingslampje van de motor aangaat, alle andere waarschuwingslampjes standaard ook aangaan. De servicemonteurs controleerden de auto en konden bijna alle waarschuwingslampjes oplossen, maar Transmissiecode bleef terugkomen en ze moeten mijn auto tot maandag houden. De dealer zal maandag contact opnemen met de Toyota-ondersteuning om een manier te vinden om het probleem met de transmissiecode op te lossen. Nu moet ik wachten tot maandag om te zien wat er gebeurt.

#33 ·
Ik heb in oktober 2023 een Grand Highland gekocht en we hebben al 3 problemen gehad, waarvan één te gevaarlijk was om te verteren: 1. De middelste stoel zat vast en de dealer heeft er 3 dagen over gedaan om hem te repareren; 2. De linker achterdeur maakt een luidruchtig geluid, bijna metaal op metaal; 3. Mijn vrouw belde me net en zei dat de auto vertraagde tot bijna stilstand midden op de weg, hoewel ze het gaspedaal indrukte. Dit alles gebeurde met mijn kinderen erin. Ze meldde ook een "vreemd" geluid.

#34 ·
Er is een behoorlijk harde schok af en toe bij het schakelen van versnellingen bij langzame acceleratie tussen 20-35 mph.

Welke brandstof gebruikt u? Probeer premium brandstof te gebruiken zoals 93 of 97 octaan.

#40 ·
Ik heb een 2024 GH Platinum, gekocht begin februari 2024 met 9.800 mijl erop. Ik heb er momenteel 10.200 mijl op staan. Ik heb een 2014 Limited Highlander ingeruild met 150.000 mijl erop en daar nooit problemen mee gehad. Ik moet zeggen dat ik de V6 mis, ik geef er de voorkeur aan boven de huidige turbo, zelfs in de standaard Highlander. Ik ben al meer dan 25 jaar eigenaar van Toyota's (zowel auto's als SUV's), dus ik ben er goed in thuis. Mijn zorg is wat een paar mensen eerder hebben genoemd... bij het schakelen van drive naar park, af en toe, gaan de toeren omhoog, dan weer omlaag en de auto schiet naar voren en 'zakt' of 'springt' dan naar achteren voordat het parkeren is voltooid. Ik heb het 'optoeren' echter niet gehoord. Ik heb gelezen over benzine met een hoger octaangehalte, dus ik heb premium benzine getankt (ongeveer 1 week geleden) en gisteren gebeurde hetzelfde, alleen was dit de meest opvallende, met de grootste toeren en het naar voren schieten en naar achteren zakken. Ik heb ook gelezen van een paar monteurs dat je na het stoppen om te parkeren, de versnelling in neutraal moet zetten, de handrem moet aantrekken, je voet van het rempedaal moet halen en dan in park moet zetten. Dit heeft iets te maken met de parkeerpal van de transmissie, waar ik niets van weet, want ik ben geen monteur. Dat werkte een paar keer, maar is ook mislukt, wat terugleidt naar hetzelfde probleem. Eerst dacht ik dat dit misschien is wat een turbomotor doet, aangezien ik er nog nooit een heb gehad. Maar na veel onderzoek op Google, ontdek ik dat dit een veelvoorkomend probleem is zonder oplossing van Toyota en de meeste melden dat het NIET normaal is. Ik zou denken dat dit voor een voertuig van $ 60.000 niet zou moeten gebeuren. Het doet me afvragen of dit de reden is waarom de eerste eigenaar hem heeft ingeruild met 9.000 mijl erop! OFC zei de dealer dat hij was ingeruild omdat de vorige eigenaar een truck wilde in plaats van een SUV toen ik vroeg waarom hij was teruggebracht met 9.000 mijl erop, praktisch nog gloednieuw. Ik zal contact opnemen met mijn Toyota-dealer om hem te laten nakijken, maar ze zullen waarschijnlijk zeggen dat ze de gemelde zorg niet kunnen 'dupliceren' en mijn probleem zal zijn om het aan hen te bewijzen, aangezien het onregelmatig is en ik niet weet wanneer het zal gebeuren, zelfs als ik een monteur mee laat rijden. Ik heb geen problemen ervaren met schokken bij het accelereren of het op snelheid komen bij het optrekken op de snelweg, bijvoorbeeld. Ik heb ook geen waarschuwingslampjes gehad die aangaven dat er iets mis was. Als iemand erachter komt dat er een terugroepactie is van Toyota of een bevestigde probleemmelding van Toyota zonder oplossing, laat het ons dan hier weten. Bedankt voor alle input hier, dit was zeer nuttige informatie voor mij om te weten dat ik niet de enige ben die dit probleem ervaart.

#42 ·
Ik heb een 2024 GH Platinum, gekocht begin februari 2024 met 9.800 mijl erop. Ik heb momenteel 10.200 mijl erop. Ik heb een 2014 limited Highlander ingeruild met 150.000 mijl erop en daar nooit problemen mee gehad. Ik moet zeggen, ik mis de V6, ik geef de voorkeur aan de V6 boven de huidige turbo, zelfs in de standaard Highlander. Ik heb al meer dan 25 jaar Toyota's (zowel auto's als SUV's), dus ik ben er goed in thuis. Mijn zorg is wat een paar mensen eerder hebben genoemd... bij het schakelen naar parkeren vanuit drive, zullen de RPM's af en toe omhoog gaan, dan weer omlaag en zal de auto naar voren schieten en dan "settelen" of "springen" naar achteren voordat het parkeren voltooid is. Ik heb het "toerental" echter niet gehoord. Ik heb gelezen over benzine met een hoger octaangehalte, dus ik heb premium benzine getankt bij de laatste tankbeurt (ongeveer 1 week geleden) en gisteren gebeurde hetzelfde, alleen was dit de meest opvallende met de grootste toename van het toerental en het naar voren schieten en het naar achteren settelen. Ik heb ook van een paar monteurs gelezen dat je na het stoppen om te parkeren, de versnelling in neutraal moet zetten, de handrem moet aantrekken, de voet van het rempedaal moet halen en dan in parkeren moet zetten. Dit heeft iets te maken met de parkeerpal van de transmissie, waar ik niets van weet, want ik ben geen monteur. Dat werkte een paar keer, maar is ook mislukt, wat weer tot hetzelfde probleem leidde. Eerst dacht ik dat het misschien is wat een turbomotor doet, aangezien ik er nog nooit een heb gehad. Maar na veel onderzoek op Google, kom ik erachter dat dit een veelvoorkomend probleem is zonder oplossing van Toyota en de meeste melden dat het NIET normaal is. Ik zou denken dat dit voor een voertuig van $60.000 niet zou moeten gebeuren. Het doet me afvragen of dit de reden is waarom de eerste eigenaar hem heeft ingeruild met 9.000 mijl erop! OFC zei de dealer dat hij was ingeruild omdat de vorige eigenaar een truck wilde in plaats van een SUV toen ik vroeg waarom hij was teruggebracht met 9.000 mijl erop, praktisch nog gloednieuw. Ik zal contact opnemen met mijn Toyota-dealer om hem te laten nakijken, maar ze zullen waarschijnlijk zeggen dat ze de gemelde zorg niet kunnen "dupliceren" en mijn probleem zal zijn om het aan hen te bewijzen, aangezien het af en toe voorkomt en ik niet weet wanneer het zal gebeuren, zelfs als ik een monteur mee laat rijden. Ik heb geen problemen ervaren met schokken bij het accelereren of het op snelheid komen bij het invoegen op de snelweg bijvoorbeeld. Ik heb ook geen waarschuwingslampjes gehad die aangaven dat er iets mis was. Als iemand erachter komt dat er een terugroepactie is van Toyota of een bevestigde probleemmelding van Toyota zonder oplossing, laat het ons dan hier weten. Bedankt voor alle input hier, dit was zeer nuttige informatie voor mij om te weten dat ik niet de enige ben die dit probleem ervaart.
Update: Heb hem eind vorige week naar de Toyota-dealer gebracht en afgeleverd. Dit is normaal als de automatische uitschakel-aan-functie is ingeschakeld. Ze hebben iets voor me uitgeprint uit de daadwerkelijke autohandleiding (ik heb het nog niet gevonden, want dat ding is als 100.000 pagina's) en iets van Toyota zelf dat dit bevestigt. Ik heb het uitgeschakeld en het heeft het probleem met parkeren en mijn RPM's die naar 0 daalden en weer omhoog gingen, gecorrigeerd. Ze kwamen echter terug met een code waarvoor Toyota een open case heeft en ik heb nu ook een actieve case # onder die case. Ik begrijp niet wat het betekent en eerlijk gezegd mijn adviseur ook niet, dus hij kon het me niet echt goed uitleggen. Hier is de code als iemand anders geïnteresseerd is: mijn servicefactuur vermeldt dit - "code clab513 gevonden voor een open circuit op de passagiersspiegel. TAS-case # aangemaakt (het is mijn persoonlijke case #) en werd geïnformeerd dat deze code in onderzoek is en geen verband houdt met de zorg van de klant." Mijn zorg die dit veroorzaakte, niet vermeld in de oorspronkelijke post hier, was dat mijn LDA, BSM en een ander SS-lampje aangingen toen dat niet zou moeten. Als er andere updates komen, zal ik ze hier plaatsen.

#41 ·
Er is een behoorlijk hard schokken bij het schakelen van versnellingen bij langzame acceleratie tussen 20-35 mph.

IK HEB HETZELFDE PROBLEEM IN MIJN GH DIE IK EIND AUGUSTUS HEB GEKREGEN. HEB HET GEMELD AAN DE DEALER BIJ MIJN 5.000 MIJL SERVICE. ZIJ HEBBEN HET DOOR HUN COMPUTERTESTS GEHAALD EN ZEIDEN DAT ZE NIETS KONDEN VINDEN. GA HET VOLGENDE WEEK INLEVEREN VOOR DE 10.000 MIJL SERVICE EN ZAL VRAGEN OF TOYOTA HEN INFO HEEFT GEGEVEN