Ik heb een 2024 GH Platinum, gekocht begin februari 2024 met 9.800 mijl erop. Ik heb er momenteel 10.200 mijl op staan. Ik heb een 2014 Limited Highlander ingeruild met 150.000 mijl erop en daar nooit problemen mee gehad. Ik moet zeggen dat ik de V6 mis, ik geef er de voorkeur aan boven de huidige turbo, zelfs in de standaard Highlander. Ik ben al meer dan 25 jaar eigenaar van Toyota's (zowel auto's als SUV's), dus ik ben er goed in thuis. Mijn zorg is wat een paar mensen eerder hebben genoemd... bij het schakelen van drive naar park, af en toe, gaan de toeren omhoog, dan weer omlaag en de auto schiet naar voren en 'zakt' of 'springt' dan naar achteren voordat het parkeren is voltooid. Ik heb het 'optoeren' echter niet gehoord. Ik heb gelezen over benzine met een hoger octaangehalte, dus ik heb premium benzine getankt (ongeveer 1 week geleden) en gisteren gebeurde hetzelfde, alleen was dit de meest opvallende, met de grootste toeren en het naar voren schieten en naar achteren zakken. Ik heb ook gelezen van een paar monteurs dat je na het stoppen om te parkeren, de versnelling in neutraal moet zetten, de handrem moet aantrekken, je voet van het rempedaal moet halen en dan in park moet zetten. Dit heeft iets te maken met de parkeerpal van de transmissie, waar ik niets van weet, want ik ben geen monteur. Dat werkte een paar keer, maar is ook mislukt, wat terugleidt naar hetzelfde probleem. Eerst dacht ik dat dit misschien is wat een turbomotor doet, aangezien ik er nog nooit een heb gehad. Maar na veel onderzoek op Google, ontdek ik dat dit een veelvoorkomend probleem is zonder oplossing van Toyota en de meeste melden dat het NIET normaal is. Ik zou denken dat dit voor een voertuig van $ 60.000 niet zou moeten gebeuren. Het doet me afvragen of dit de reden is waarom de eerste eigenaar hem heeft ingeruild met 9.000 mijl erop! OFC zei de dealer dat hij was ingeruild omdat de vorige eigenaar een truck wilde in plaats van een SUV toen ik vroeg waarom hij was teruggebracht met 9.000 mijl erop, praktisch nog gloednieuw. Ik zal contact opnemen met mijn Toyota-dealer om hem te laten nakijken, maar ze zullen waarschijnlijk zeggen dat ze de gemelde zorg niet kunnen 'dupliceren' en mijn probleem zal zijn om het aan hen te bewijzen, aangezien het onregelmatig is en ik niet weet wanneer het zal gebeuren, zelfs als ik een monteur mee laat rijden. Ik heb geen problemen ervaren met schokken bij het accelereren of het op snelheid komen bij het optrekken op de snelweg, bijvoorbeeld. Ik heb ook geen waarschuwingslampjes gehad die aangaven dat er iets mis was. Als iemand erachter komt dat er een terugroepactie is van Toyota of een bevestigde probleemmelding van Toyota zonder oplossing, laat het ons dan hier weten. Bedankt voor alle input hier, dit was zeer nuttige informatie voor mij om te weten dat ik niet de enige ben die dit probleem ervaart.