Toyota Grand Highlander Forum banner
21 - 40 of 310 Posts
Ik belde Toyota Canada om een officiële klacht/documentatie in te dienen. Ik heb ook een serviceafspraak met mijn dealer gemaakt, dus we zullen zien wat ze zeggen als ze zien dat de tankbeurten een veel lager volume hebben dan verwacht.

...de persoon in de service zei dat ze niets van andere klanten hebben gehoord over problemen met de brandstoftankcapaciteit en ook niets van Toyota Canada hebben gehoord.
Dat is BS. Het is een goed gedocumenteerd probleem met de 4e generatie Highlander Hybrid. Er is zelfs een TSB die dit aanpakt.

Attachments

Dat is BS. Het is een goed gedocumenteerd probleem met de 4e generatie Highlander Hybrid. Er is zelfs een TSB die dit aanpakt.
Om het te verduidelijken: de vertegenwoordiger van Toyota Canada was bekend met de problemen met de brandstofcapaciteit in andere Toyota-voertuigen, maar zei dat het de eerste keer was dat ze ervan hoorden met de GH hybrid.

Hopelijk melden meer eigenaren het aan Toyota Canada, zodat ze zich realiseren dat het een probleem is dat ze niet kunnen negeren.

Afgelopen weekend met mijn GH gereden en volgens het scherm nog 30 mijl in de tank. Toen ik stopte om te tanken, kon ik maar 13,5 gallon tanken en dat is met zoveel mogelijk persen. Wat is er aan de hand??
Volgens de meter op het scherm haal ik 25 MPG op de eerste 3.000 mijl.

Afgelopen weekend met mijn GH gereden en had nog 30 mijl over in de tank volgens het scherm. Toen ik stopte om te tanken, kon ik maar 13,5 gallon tanken en dat is met zo veel mogelijk persen. Wat is er aan de hand??
25 MPG op de eerste 3.000 mijl volgens de meter op het scherm.
Gefeliciteerd met je Grand Highlander @jgeary1206 en welkom! Hoeveel brandstof had je nog over om te tanken nadat het vullen stopte? Is het al eerder of sindsdien gebeurd?

Afgelopen weekend met mijn GH gereden en had nog maar 30 mijl over in de tank volgens het scherm. Toen ik stopte om te tanken, kon ik maar 13,5 gallon tanken en dat is met zoveel mogelijk persen. Wat is er aan de hand??
Krijg 25 MPG op de eerste 3.000 mijl volgens de meter op het scherm.
Kan je niet vertellen wat er aan de hand is, maar je moet heel voorzichtig zijn met steeds weer bijvullen om zoveel mogelijk brandstof erin te persen... ten eerste, omdat het misschien niet echt nodig is (omdat het een probleem met de brandstofniveausensor of een onderschatte reserve capaciteit van Toyota kan zijn, in plaats van dat de tank daadwerkelijk tot de max. capaciteit is gevuld)... maar vooral, omdat dit je auto echt kan beschadigen, de houtskoolcanisters kan overstromen, de katalysator kan verstoppen, het emissiesysteem kan vernietigen, etc. Car Care Nut heeft een paar goede video's over dit onderwerp op YouTube.

Laatst stond er dat ik nog 18 mijl bereik had. De benzinepomp klikte bij 11 gallons en ik kreeg nog 2 gallons in de tank. Ik belde de dealerservice en ze verwezen me door naar mijn verkoper. De verkoper zei dat de Toyota een reserve van 4 gallons heeft, wat ik BS noemde! De serviceafdeling belt me na twee verzoeken niet terug. Ik heb het voertuig 4 weken en heb er ongeveer 2000 mijl mee gereden. Elke keer tanken bij het tankstation heeft dezelfde resultaten!

Mijn bereik onmiddellijk
Wat ervaar je? Kun je niet zoveel benzine tanken als je bij de pomp verwacht? Wat zegt je actieradius direct nadat je hebt getankt? Bereikt je brandstofmeter de F, of stopt deze net voor F? Bedankt.
na het tanken is willekeurig en nergens in de buurt van de capaciteit. Hoewel het na een minuut vol aangeeft en een bereik van 357 mijl, wat ook geen zin heeft, aangezien MPG 24 aangeeft, zou dit mij een bereik van ongeveer 400 mijl per tank moeten geven

De meter op het dashboard gaf aan dat ik nog 30 mijl kon rijden voordat de tank leeg was. De brandstofmeter stond bijna op leeg. Ik gok dat ik nog 1-2 gallon brandstof in de tank had. Die hoeveelheid plus de 15,5 gallon die ik in de tank heb gestopt, brengt het op 15,5 gallon. Het gebeurt de hele tijd en ik begrijp niet waarom. Het is de eerste keer dat ik hem zo ver heb laten leeglopen.

De meter op het dashboard gaf aan dat ik nog 30 mijl te gaan had voordat de tank leeg was. De brandstofmeter stond bijna op leeg. Ik gok dat ik nog 1-2 gallons brandstof in de tank had. Dat bedrag plus de 15,5 gallons die ik in de tank heb gestopt, brengt het op 15,5 gallons. Het gebeurt de hele tijd en ik begrijp niet waarom. Het is de eerste keer dat ik hem zo ver heb laten leeglopen.
Het enige wat ik op dit moment kan zeggen, is wat ik speculeerde in antwoord op je bovenstaande bericht... kan daadwerkelijk een probleem zijn, kan gewoon een onnauwkeurige meting zijn, of kan te wijten zijn aan een onderschatte reserve capaciteit.

En mogelijk tot 4+ gallons in reserve… hetzij door ontwerp, hetzij door onnauwkeurige brandstofpeilmetingen van verkeerd gekalibreerde brandstofpeilsensoren.
Het is door ontwerp en de reserve is ongeveer 2,6 gallons, wat imo redelijk is. Dit is om rekening te houden met een onredelijk segment van de bevolking dat het bijna leeg zal rijden, zonder brandstof komt te zitten en vervolgens de autofabrikant aanklaagt omdat hij gestrand is.

Wat stel je voor?

21 - 40 of 310 Posts