Toyota Grand Highlander Forum banner
41 - 60 of 310 Posts
Het is opzettelijk en de reserve is ongeveer 2,6 gallon, wat redelijk is imo. Dit is om rekening te houden met een onredelijk deel van de bevolking dat het bijna leeg zal rijden, zonder brandstof komt te zitten en vervolgens de autofabrikant aanklaagt omdat ze gestrand zijn.

Wat stel je voor?
Ik weet dat de 2,5 gallon reserve opzettelijk is... Ik heb het erover dat het mogelijk dichter bij 4+ gallon ligt, wat de oorzaak zou kunnen zijn van al deze problemen die worden besproken.

Ik heb dit in een ander forum geplaatst... Een paar dagen geleden ben ik erin geslaagd om 55,4 liter (14,5 gal) in te vullen toen ik mijn GH hybrid limited volgooide. Ik reed ongeveer 10 km (6,2 mijl) voorbij het 'tanken'-lampje (d.w.z. voorbij 0 km DTE).

Geen top-off... wat ik deed was ongeveer 35 liter (9,2 gal) toevoegen met de brandstofpomp op automatische vulling. Ik stopte toen de pomp en liet de brandstof ongeveer 20 seconden 'bezinken'. Daarna pompte ik het gas handmatig zo langzaam mogelijk in.

De automatische uitschakeling van de benzinepomp werd nooit geactiveerd, maar ik was bang dat ik de tank zou overvullen, dus stopte ik toen er 55,4 liter in de tank zat.

Als de tankreserve, volgens de handleiding, echt 9,7 liter (2,5 gal) is wanneer het 'brandstof laag'-lampje gaat branden, lijkt de tankinhoud echt 65 liter (17,2 gal) te zijn.

Misschien is het heel langzaam bijvullen de enige tijdelijke oplossing om te voorkomen dat de pomp van het benzinestation voortijdig automatisch uitschakelt.

De andere dag stond er dat ik nog 18 mijl bereik had. De benzinepomp klikte bij 11 gallons en ik kreeg nog 2 gallons in de tank. Ik belde de dealer service en ze verwezen me door naar mijn verkoper. De verkoper zei dat de Toyota een reserve van 4 gallons heeft, wat ik BS noemde! De serviceafdeling belt me niet terug na twee verzoeken. Ik heb het voertuig 4 weken en heb er ongeveer 2000 mijl mee gereden. Elke keer tanken bij het benzinestation heeft dezelfde resultaten!
Dring aan bij uw dealer. Het was een bekend probleem toen ze de servicecodes bij mijn dealer uitvoerden.

Heeft iemand nog andere "officiële" verwijzingen naar een reserve van 4+ gallon op GH's? Toyota, dealers, TSB's, etc.? Ik denk dat we alleen officiële documentatie hebben van een reserve van 2,5 gallon (gebruikershandleiding), maar als we "officiële" vermeldingen van een reserve van 4+ gallon beginnen te horen, zou dat wat licht op de zaak werpen... en beginnen met het benadrukken van enkele potentiële oplossingen.

Druk je dealer. Het was een bekend probleem toen ze de servicecodes bij mijn dealer uitvoerden.
Welke bekende problemen / servicecodes / potentiële TSB's werden genoemd? Heb je documentatie of referenties gekregen die je zou kunnen delen? Sorry als je het al gepost hebt en ik het gemist heb...

Heb net voor het eerst onze GH volgetankt. Ik heb volgetankt met een resterende afstand van 30 mijl op het cluster. Ik kon 10,634 gallons in de tank doen voordat de pomp voor de eerste keer afsloeg. Ik kon horen dat de tank werd gevuld en dat de benzine net voordat hij afsloeg de tuit opsteeg. Ik besloot ongeveer 15-20 seconden te wachten en hem dan weer automatisch af te laten slaan, en er ging nog eens 0,337 gallons in, tot een totaal van 10,971 gallons. Ik heb het niet nog een keer geprobeerd of van daaruit bijgevuld. Toen ik weer in de auto stapte en hem startte, was de resterende afstand 362 mijl. Dat is vrijwel precies wat het was toen we de auto in ontvangst namen (ervan uitgaande dat we hem met een volle tank in ontvangst namen). De brandstofmeter geeft vol F aan. Als ik rijd, haal ik ongeveer 27 MPG. Als mijn vrouw rijdt, haalt ze ongeveer 21 MPG (22 MPG is het gemiddelde MPG voor de levensduur van de auto - de kilometerteller staat op 278 mijl). Omdat dit onze eerste keer tanken is, verwacht ik dat de resterende afstand bij een volle tank iets zal oplopen en zich zal settelen rond de 378 mijl... dat zou 22 MPG x 17,2 gallons zijn. Op basis van de beperkte gegevens die ik tot nu toe heb waargenomen, denk ik dat ik een volle tank krijg bij het tanken, en ik denk dat de huidige reserve tussen de 4-5 gallons ligt wanneer de resterende afstand 0 mijl zou aangeven. Ik zal blijven testen...

Bedankt voor de bevestiging. Als het je troost, ik denk dat je er meer in hebt kunnen pompen dan de meesten die stopten bij de eerste klik. Succes met het opvolgen met de dealer en Toyota! Houd ons op de hoogte van je vorderingen.
Update. Teruggebracht tot 4 mijl bereik en kon slechts 12,3 pompen.

Ik zou graag willen weten waar deze extra gallons zijn.

Ik moet een blik van 1 gallon achter in de auto zetten en er dan mee rijden tot hij leeg is om de twee belangrijkste vragen te beantwoorden: 1) wat is de werkelijke grootte van de brandstoftank? en 2) hoeveel mijl kon u rijden na 0 DTE (bij uw geschatte mpg)? Ik zal dit doen bij de levering van mijn GH over een paar weken. Fijne Thanksgiving!

Ik heb net mijn GH hybrid limited laten nakijken bij een lokale Toyota-dealer. Ik kwam met ongeveer 28 km/17 mi bereik over (het lampje voor weinig brandstof ging branden bij ongeveer 36 km/22 mi bereik over).

Ze hebben brandstof bijgevuld totdat het lampje voor weinig brandstof uitging (pagina 522 van de handleiding vermeldt dat het voertuig ongeveer 9,7 L / 2,5 gal reserve heeft wanneer het lampje voor weinig brandstof aangaat).

Nadat het lampje voor weinig brandstof uitging, hebben ze vervolgens 'alle' brandstof uit de tank in een jerrycan afgevoerd, wat ongeveer 17,5 L / 4,6 gal opleverde... ze schatten dat er ongeveer 2,5 L / 0,67 gal daadwerkelijk in de tank achterbleef, zodat deze niet helemaal leeg zou raken en mogelijk de brandstofpomp zou beschadigen.

Daarna hebben ze de brandstof in de jerrycan terug in het voertuig gedaan en zijn ze naar een benzinestation gegaan op ongeveer 100 m / 0,06 mi afstand om te tanken.

45 L / 11,9 gal ging in de brandstoftank voordat de pomp automatisch uitschakelde.

Dus gebaseerd op hun experiment is de brandstofcapaciteit inderdaad 65 L / 17,2 gal en de tank kan dat bij het tanken ook aan.

Ze denken dat het probleem is dat, ofwel 'door Toyota-ontwerp' of 'verkeerde kalibratie', het lampje voor weinig brandstof aangaat terwijl er eigenlijk ongeveer 20 L / 5,3 gal in de brandstoftank zit... wat ook de lagere dan verwachte DTE bij het tanken vermindert.

Dus, bij een extreem conservatief verbruik van 7,0 l/100 km (33,6 mpg) betekent dat met 20 L/5,3 gal er ongeveer 285 km bereik (178 mi) is vanaf het moment dat het lampje voor weinig brandstof aangaat voordat de auto echt zonder benzine komt te zitten.

Ze konden niet veel anders doen dan dit documenteren en Toyota Canada hiervan op de hoogte stellen. Het is een vrij grote dealer, maar ik ben de eerste met een GH hybrid die hen op de hoogte heeft gebracht van dit probleem. Gezien het feit dat de GH pas eind augustus de Canadese dealerlocaties bereikte en er veel minder voorraad hybrides (vergeleken met reguliere benzine) aankomt, stel ik me voor dat het langer zal duren om tractie te krijgen bij Toyota Canada in vergelijking met Toyota USA.

Ik hoop dat dit de mensen helpt.

incinerat0r, dit is GEWELDIGE info! Bedankt voor het opvolgen en delen, en geweldig werk van de serviceafdeling van uw dealer om daadwerkelijk wat problemen op te lossen en te experimenteren om wat harde gegevens te verzamelen! Houd ons op de hoogte van de voortgang met Toyota.

Heb hetzelfde probleem met mijn 2024 GH Platinum Max. Ik heb hem zelfs droog gereden tot er geen benzine meer was. Toen ben ik naar het tankstation gegaan en kon ik maar 11,5 gallon tanken. Ben voor de tweede keer met dit probleem naar de dealer gegaan (de eerste keer wuifden ze het weg als een bekend probleem zonder oplossing). Ik vertelde hen dat het niet de meter is - de tank kan niet volgetankt worden. Met betrokkenheid van de manager openden ze een case bij Toyota en bestelden een nieuwe tank. Wachten op de resultaten, de auto staat nog steeds bij de dealer...

Dus ik heb net mijn GH hybrid limited laten nakijken bij een lokale Toyota-dealer. Ik kwam binnen met ongeveer 28 km/17 mijl bereik over (het lampje voor weinig brandstof ging branden bij ongeveer 36 km/22 mijl bereik over).

Ze hebben brandstof bijgevuld totdat het lampje voor weinig brandstof uitging (pagina 522 van de handleiding vermeldt dat het voertuig ongeveer 9,7 L / 2,5 gal reserve heeft wanneer het lampje voor weinig brandstof aangaat).

Nadat het lampje voor weinig brandstof uitging, hebben ze 'alle' brandstof uit de tank in een jerrycan afgevoerd, wat ongeveer 17,5 L / 4,6 gal was... ze schatten dat er ongeveer 2,5 L / 0,67 gal daadwerkelijk in de tank overbleef, zodat deze niet helemaal leeg zou raken en mogelijk de brandstofpomp zou beschadigen.

Ze hebben vervolgens de brandstof in de jerrycan terug in het voertuig gedaan en zijn ermee naar een benzinestation gegaan, ongeveer 100 m / 0,06 mijl verderop, om te tanken.

45 L / 11,9 gal ging in de brandstoftank voordat de pomp automatisch uitschakelde.

Dus op basis van hun experiment is de brandstofcapaciteit inderdaad 65 L / 17,2 gal en de tank kan inderdaad zoveel bevatten bij het tanken.

Ze geloven dat het probleem ofwel 'door Toyota-ontwerp' of 'verkeerde kalibratie' is, dat het lampje voor weinig brandstof aangaat terwijl er in werkelijkheid ongeveer 20 L / 5,3 gal in de brandstoftank zit... wat ook de lagere dan verwachte resterende afstand bij het tanken vermindert.

Dus, bij een extreem conservatief verbruik van 7,0 l/100 km (33,6 mpg) betekent dat met 20 L/5,3 gal er ongeveer 285 km bereik (178 mijl) is vanaf het moment dat het lampje voor weinig brandstof aangaat voordat de auto echt zonder benzine komt te zitten.

Ze konden niet veel anders doen dan het documenteren en Toyota Canada hiervan op de hoogte stellen. Het is een vrij grote dealer, maar ik ben de eerste met een GH hybrid die hen op de hoogte heeft gesteld van dit probleem. Gezien het feit dat de GH pas eind augustus de Canadese dealerterreinen bereikte en er veel minder voorraad hybrides (vergeleken met gewone benzine) aankomt, stel ik me voor dat het langer zal duren om tractie te krijgen bij Toyota Canada in vergelijking met Toyota USA.

Hope dat helpt mensen.
Prachtige informatie. Bedankt voor het vertalen naar US Gallons. Dit is logisch. Iemand noemde een firmware-update. Hopelijk lost dat het op. Nogmaals bedankt!

Heb hetzelfde probleem met mijn 2024 GH Platinum Max. Ik heb zelfs geprobeerd hem droog te rijden totdat er geen gas meer was. Toen ging ik naar het tankstation en kon ik maar 11,5 gallon tanken. Ging naar de dealer, voor de tweede keer met dit probleem (de eerste keer wuifden ze me weg als dit een bekend probleem is, maar er is geen oplossing voor). Zei hen dat dit niet de meter is - dit kan de tank niet vullen. Met de manager erbij betrokken openden ze een zaak met Toyota en bestelden een nieuwe tank. Wachten op resultaten, de auto staat nog steeds bij de dealer...
Bedankt voor het terugkoppelen. Als je zegt dat je "probeerde" om hem droog te rijden totdat er geen gas meer was... heb je het alleen maar geprobeerd, of ben je erin geslaagd om hem droog te rijden, zodat de auto daadwerkelijk zonder brandstof kwam te staan en afsloeg? Bedankt.

Ik heb net voor de tweede keer mijn Hybrid MAX volgetankt. Ik reed de benzinepomp op met de DTE-meter op 4 mijl. Ik kon 11,802 gallons pompen toen de pomp automatisch afsloeg. Ik pompte de eerste 9 gallons op de hoge automatische pompstand en zette hem vervolgens op de lage automatische pompstand bij 9 gallons totdat hij afsloeg bij in totaal 11,802 gallons. Net als de vorige keer kon ik het benzine horen opkomen in de vulhals vlak voordat de pomp automatisch afsloeg. Toen ik weer in de auto stapte, gaf de brandstofmeter 4 volle streepjes aan en de DTE-meter 339 mijl. Dit is minder dan toen ik de auto een paar weken geleden ophaalde, en ook bij mijn eerste volle tankbeurt, waarbij de DTE-meter beide keren 362 mijl aangaf. Ik denk dat we gemiddeld ongeveer 21-22 MPG gecombineerd rijden (mijn vrouw haalt ongeveer 20-21 en ik ongeveer 26-27 gecombineerd gemiddeld... maar het is haar primaire auto).

Nu ik twee keer heb getankt en beide keren maar ~11-12 gallons heb kunnen pompen, ben ik van plan dit aan de dealer te melden om een dossier aan te leggen.

Dus ik heb net mijn GH hybrid limited laten nakijken bij een lokale Toyota-dealer. Ik kwam binnen met ongeveer 28 km/17 mijl resterende actieradius (het brandstoflampje ging branden bij ongeveer 36 km/22 mijl resterende actieradius).

Ze hebben brandstof bijgevuld totdat het brandstoflampje uitging (pagina 522 van de handleiding vermeldt dat het voertuig ongeveer 9,7 L / 2,5 gal reserve heeft wanneer het brandstoflampje gaat branden).

Nadat het brandstoflampje uitging, hebben ze vervolgens 'alle' brandstof uit de tank in een jerrycan geleegd, wat ongeveer 17,5 L / 4,6 gal was... ze schatten dat er ongeveer 2,5 L / 0,67 gal daadwerkelijk in de tank overbleef, zodat deze niet helemaal leeg zou raken en mogelijk de brandstofpomp zou beschadigen.

Ze hebben vervolgens de brandstof in de jerrycan terug in het voertuig gedaan en zijn ermee naar een benzinestation gegaan, ongeveer 100 m / 0,06 mijl verderop, om te tanken.

Dus op basis van hun experiment is de brandstofcapaciteit inderdaad 65 L / 17,2 gal en de tank kan dat bij het tanken ook aan.

Ze denken dat het probleem is dat, hetzij 'door Toyota-ontwerp' of 'verkeerde kalibratie', het brandstoflampje gaat branden wanneer er in werkelijkheid ongeveer 20 L / 5,3 gal in de brandstoftank zit... wat ook de lagere dan verwachte DTE bij het tanken vermindert.

Dus, bij een extreem conservatief verbruik van 7,0 l/100 km (33,6 mpg) betekent dat met 20 L/5,3 gal er ongeveer 285 km actieradius (178 mijl) is vanaf het moment dat het brandstoflampje gaat branden voordat de auto echt zonder benzine komt te zitten.

Ze konden niet veel anders doen dan dit documenteren en Toyota Canada hiervan op de hoogte stellen. Het is een vrij grote dealer, maar ik ben de eerste met een GH hybrid die hen op dit probleem heeft gewezen. Gezien het feit dat de GH pas eind augustus de Canadese dealerterreinen bereikte en er veel minder voorraad hybrides (vergeleken met normale benzine) aankomt, stel ik me voor dat het langer zal duren om tractie te krijgen bij Toyota Canada in vergelijking met Toyota USA.

Hope dat helpt mensen.
Ik denk dat we allemaal benieuwd zijn of iemand voorbij de nul DTE is gegaan. Ik zou het niet willen proberen (en doe het ook niet) op mijn gloednieuwe GH waar ik hopelijk goed voor ga zorgen, dus ik zou dat ook niet van iemand anders vragen. Ik vraag me gewoon af of iemand zoals @incerat0r, die er vertrouwen in heeft dat er nog benzine over is, zich zelfverzekerd genoeg voelt om de kilometerstand voorbij nul te volgen.:oops:

Ik denk dat we allemaal benieuwd zijn of iemand voorbij de nul DTE is gegaan. Ik zou het niet (en doe het niet) willen proberen op mijn gloednieuwe GH waar ik goed voor wil zorgen, dus ik zou dat ook niet van iemand anders vragen. Ik vraag me gewoon af of iemand zoals @incerat0r, die er vertrouwen in heeft dat er nog gas over is, of je je zelfverzekerd genoeg voelt om de kilometerstand voorbij nul te volgen.:oops:
Serge plaatste dat hij het wel deed. Hij zei dat hij voorbij 0 mijl DTE ging, maar de auto gaf een waarschuwingsbericht en sloot af na ongeveer 50 mijl voorbij nul te hebben gereden. Ik vroeg hem of hij dacht dat hij daadwerkelijk zonder benzine kwam te zitten, of dat hij dacht dat de software van de auto zichzelf uitschakelde als een zelfbeschermende veiligheidsmaatregel (om de brandstofpomp en/of het hybride systeem te beschermen) omdat hij dacht dat hij bijna zonder brandstof kwam te zitten... maar ik geloof niet dat hij terugkwam om die specifieke vraag te beantwoorden / om dat onderscheid te proberen te maken.

Serge plaatste dat hij dat deed. Hij zei dat hij zijn vorige 0 mijl DTE nam, maar de auto gaf een waarschuwingsbericht en sloot af na ongeveer 50 mijl voorbij nul te hebben gereden. Ik vroeg hem of hij dacht dat hij daadwerkelijk zonder benzine kwam te zitten, of dat hij dacht dat de software van de auto zichzelf uitschakelde als een zelfbeschermende veiligheidsmaatregel (om de brandstofpomp en/of het hybride systeem te beschermen) omdat hij dacht dat hij bijna zonder brandstof kwam te zitten... maar ik geloof niet dat hij terugkwam om die specifieke vraag te beantwoorden / om dat onderscheid te proberen te maken.
Bedankt, het was waarschijnlijk een beschermingsfunctie (natuurlijk een gok), aangezien sommige monteurs, zoals de CarCareNut, zeggen dat echt droog rijden waarschijnlijk minimaal de brandstofpomp zou doden. Hij zou waarschijnlijk eventuele nadelige gevolgen hebben genoemd. Misschien komt hij nog terug bij ons. Ik zou ook graag willen weten of Sarge bijhield hoeveel de motor draaide tijdens die 50 mijl en met welke snelheid hij gemiddeld reed om te zien of de batterij de belasting droeg. Ik hoopte echt op een bereik van bijna 600 mijl (34x17=578) voor roadtrips en om kieskeurig te zijn over wanneer ik moet tanken. Het is nog steeds een geweldige auto, maar het heeft echt een hap uit mijn roadtripdromen genomen (efficiënt zijn kan een vloek zijn...).;)

41 - 60 of 310 Posts