Dus ik heb net mijn GH hybrid limited laten nakijken bij een lokale Toyota-dealer. Ik kwam binnen met ongeveer 28 km/17 mijl resterende actieradius (het brandstoflampje ging branden bij ongeveer 36 km/22 mijl resterende actieradius).
Ze hebben brandstof bijgevuld totdat het brandstoflampje uitging (pagina 522 van de handleiding vermeldt dat het voertuig ongeveer 9,7 L / 2,5 gal reserve heeft wanneer het brandstoflampje gaat branden).
Nadat het brandstoflampje uitging, hebben ze vervolgens 'alle' brandstof uit de tank in een jerrycan geleegd, wat ongeveer 17,5 L / 4,6 gal was... ze schatten dat er ongeveer 2,5 L / 0,67 gal daadwerkelijk in de tank overbleef, zodat deze niet helemaal leeg zou raken en mogelijk de brandstofpomp zou beschadigen.
Ze hebben vervolgens de brandstof in de jerrycan terug in het voertuig gedaan en zijn ermee naar een benzinestation gegaan, ongeveer 100 m / 0,06 mijl verderop, om te tanken.
45 L / 11,9 gal ging in de brandstoftank voordat de pomp automatisch uitschakelde.
Dus op basis van hun experiment is de brandstofcapaciteit inderdaad 65 L / 17,2 gal en de tank kan dat bij het tanken ook aan.
Ze denken dat het probleem is dat, hetzij 'door Toyota-ontwerp' of 'verkeerde kalibratie', het brandstoflampje gaat branden wanneer er in werkelijkheid ongeveer 20 L / 5,3 gal in de brandstoftank zit... wat ook de lagere dan verwachte DTE bij het tanken vermindert.
Dus, bij een extreem conservatief verbruik van 7,0 l/100 km (33,6 mpg) betekent dat met 20 L/5,3 gal er ongeveer 285 km actieradius (178 mijl) is vanaf het moment dat het brandstoflampje gaat branden voordat de auto echt zonder benzine komt te zitten.
Ze konden niet veel anders doen dan dit documenteren en Toyota Canada hiervan op de hoogte stellen. Het is een vrij grote dealer, maar ik ben de eerste met een GH hybrid die hen op dit probleem heeft gewezen. Gezien het feit dat de GH pas eind augustus de Canadese dealerterreinen bereikte en er veel minder voorraad hybrides (vergeleken met normale benzine) aankomt, stel ik me voor dat het langer zal duren om tractie te krijgen bij Toyota Canada in vergelijking met Toyota USA.
Hope dat helpt mensen.