Gefeliciteerd met je nieuwe hybrid limited! Een paar dingen om in gedachten te houden. Met een hybride vindt de hogere mpg plaats in de stad, niet op de snelweg, waar ze de mogelijkheid hebben om de batterijen meer te gebruiken. Hogere snelheden op de snelweg zullen ook de brandstof kilometers beïnvloeden zodra je boven de 55-60 mph komt. Ik heb een gas XLE dus ik kan niet spreken over de MPG ervaring die je hebt, maar ik kan wel spreken over het brandstoftank capaciteit probleem. Uitgaande van een tank van 17,2 gallon, zou 1/4 tank over betekenen dat er 12,9 gallon in gepompt wordt. Bij 1/4 tank en 75-80 mijl op de DTE meter, pomp ik meestal rond de 12 gallon, of net iets minder (mijn gewoonte is om te tanken bij 1/4 tank). Dus mijn correctiefactor is ongeveer 1 gallon, wat redelijk lijkt. Het zou kunnen dat het probleem meer voorkomt in de hybrid modellen.
Geef de auto de kans om in te rijden, en controleer de kilometerstand die de instrumentatie rapporteert met een handmatige MPG berekening. Je zult merken dat de boord instrumentatie niet 100% accuraat is. Ook het baseren van je range verwachtingen op tankgrootte en EPA schattingen kan overdreven optimistisch zijn. Het andere om in gedachten te houden is dat je, afhankelijk van waar je woont, op winterbrandstof zou kunnen rijden. Als dat het geval is, zal je MPG aanzienlijk lager zijn. Wacht met een oordeel tot je de warme weer reguliere blend terug hebt.