Toyota Grand Highlander Forum banner
121 - 140 of 310 Posts
UPDATE over de brandstoftanksaga….

Ik heb een paar weken geleden mijn brandstoftank en pomp laten vervangen. Heb meerdere keren getankt. Nog steeds maar 12-13 gallons bij het tanken.

Dus gisteren belde ik het Toyota Corporate-nummer (+1 (800) 331-4331). Ik heb een formele klacht ingediend tegen de dealer over het probleem.

De hoofd van de serviceafdeling belde me binnen 20 minuten en behandelde het probleem. Ik legde uit dat ik niet klaagde over de dealer, maar alleen over het probleem, maar het lijkt erop dat er geen andere manier is om dit aan te pakken.

Hij noemde het eerdere Highlander-probleem met de brandstoftank en hoe Toyota-ingenieurs de gastanks 3D hebben gescand om te zien of het een technisch probleem was, enz.

Ik breng mijn auto vandaag (weer - voor de 3e keer voor dit probleem) weg en hij zei dat hij daar moet zijn zodat de ingenieurs kunnen komen en het volledig kunnen aanpakken (zeggend dat het misschien zo is als met de Highlanders in het verleden).

Ik zal de komende dagen/weken een update geven.
Best triest om te weten dat je een formele klacht moet indienen om dingen gedaan te krijgen of enige vooruitgang te boeken. Heeft de hoofd van de service verteld wat de uitkomst was met het Highlander-probleem? Konden ze het oplossen? @GHPlatMax

Ik ben vandaag langs GH Hybrid gegaan bij de dealer om de brandstoftank te laten vervangen. De dealer heeft me verteld dat dit het probleem niet zal oplossen, ze moeten de tank naar Toyota-ingenieurs sturen (waar dat dan ook mag zijn), maar ik verwacht geen positieve oplossing hiervoor in de nabije toekomst op basis van de ervaring van alle anderen.

Ik heb gebeld en Toyota op de hoogte gebracht van het probleem. Ze zeiden dat ze hier nog nooit van hadden gehoord en vertelden me om het naar de dealer te brengen voor inspectie. Ik had gisteren mijn 10.000 km service en toen ik mijn serviceman over het probleem vertelde, deed hij gewoon het gebruikelijke "het is nog niet kapot, het is prima, geef het gewoon de tijd ☕🥴"
Ik heb de brandstoftank laten vervangen en wacht nu op een ander onderdeel om de "hals" te vervangen? Ik geloof dat ze het zo noemden, wie weet, maar ik ben gewoon blij dat ze proberen het probleem op te lossen! Sinds het vervangen van de tank haal ik maar 230 mijl op de tank en ongeveer 20 MPG. Het is troep, de Tacoma van mijn man haalt op dit moment een betere kilometerstand.

Ik heb de brandstoftank laten vervangen en wacht nu op een ander onderdeel om de "hals" te vervangen? Ik geloof dat ze het zo noemden, wie weet, maar ik ben gewoon blij dat ze proberen het probleem op te lossen! Sinds de tank is vervangen, haal ik slechts 230 mijl per tank en ongeveer 20 MPG. Het is waardeloos, de Tacoma van mijn man haalt op dit moment een betere brandstofbesparing.
Dat is inderdaad zielig! Voertuigen met kleinere tanks halen een bereik van minder dan 230 mijl. Ik heb vandaag de tank laten vervangen en zal moeten kijken welk verschil het heeft gemaakt, want ik heb nog niet veel gereden. Toen ik vroeg wat de volgende stap was, zei de dealer dat het een afwachtende houding was, omdat de ingenieurs de originele tank zullen bestuderen.

Ik zie niet in dat het vervangen van de tank door dezelfde tank iets zou veranderen. Is het geen probleem met de kalibratie van de meter? Gelieve te posten als het probleem inderdaad is opgelost door het vervangen van de tank. Heeft iemand hem theoretisch leeg gereden?

Hetzelfde, wil graag weten of het probleem bij de tank of de meters ligt. Heb 5.000 mijl op de mijne, gemiddeld 22-23 in de stad. Maximaal tanken met "4 mijl tot leeg" was 14 gallons, en dat was nadat de nozzle meerdere keren was uitgeschakeld vanwege een "volle" tank. Nog steeds 325 mijl tot leeg - lang niet de geadverteerde - en met de kilometerstand die ik haal, ben ik nog niet boven de 300 gekomen.

Ik zie niet in dat het vervangen van de tank door dezelfde tank iets zou veranderen. Is het niet een probleem met de kalibratie van de meter? Plaats een bericht als het probleem inderdaad is opgelost door de tank te vervangen. Heeft iemand hem tot theoretisch leeg gereden?
U heeft gelijk, het zou niets veranderen. De dealer vertelde me dat het vervangen van de tank het probleem niet zou oplossen, ze wilden de tank naar Toyota-ingenieurs sturen om hem te bestuderen en problemen op te lossen. Mijn vraag was dat als het dezelfde tank is, waarom dan überhaupt vervangen, kunnen ze die dan niet bestuderen zonder de originele te verwijderen? Daarop kwam geen antwoord... In ieder geval kon ik geen nee zeggen tegen het verwijderen van de tank, aangezien ze proberen het probleem op te lossen en ik wil niet in een situatie terechtkomen waarin ze zouden kunnen zeggen dat we u hulp hebben aangeboden, maar u heeft die niet geaccepteerd...

Ik zie niet in hoe het vervangen van de tank door dezelfde tank iets zou veranderen. Is het niet een probleem met de kalibratie van de meter? Plaats een bericht als het probleem inderdaad is opgelost door de tank te vervangen. Heeft iemand hem al tot theoretisch leeg gereden?
Het vervangen van de brandstofpomp heeft helemaal niets geholpen. Ik rijd de mijne ook ergens tussen de 50 en 60 mijl onder Refuel, maar dat is het verste dat ik hem heb gereden. Ik zou hem nog verder duwen, maar mijn man laat me niet rondrijden met een jerrycan achterin voor het geval ik zonder brandstof kom te zitten. Hij zegt dat de binnenkant van de auto naar benzine gaat ruiken 🙄 en ik wil niet langs de kant van de weg staan.

Dat is een goed voorbeeld van een kalibratieprobleem. Het is het beste om niet zonder brandstof te komen te zitten. Naast ongemak, gevaar, enz. is het schadelijk voor het voertuig. Ik zou het niet veel verder rekken dan wat je hebt gedaan. Bedankt voor het plaatsen.

Gefeliciteerd met je nieuwe hybrid limited! Een paar dingen om in gedachten te houden. Met een hybride vindt de hogere mpg plaats in de stad, niet op de snelweg, waar ze de mogelijkheid hebben om de batterijen meer te gebruiken. Hogere snelheden op de snelweg zullen ook de brandstof kilometers beïnvloeden zodra je boven de 55-60 mph komt. Ik heb een gas XLE dus ik kan niet spreken over de MPG ervaring die je hebt, maar ik kan wel spreken over het brandstoftank capaciteit probleem. Uitgaande van een tank van 17,2 gallon, zou 1/4 tank over betekenen dat er 12,9 gallon in gepompt wordt. Bij 1/4 tank en 75-80 mijl op de DTE meter, pomp ik meestal rond de 12 gallon, of net iets minder (mijn gewoonte is om te tanken bij 1/4 tank). Dus mijn correctiefactor is ongeveer 1 gallon, wat redelijk lijkt. Het zou kunnen dat het probleem meer voorkomt in de hybrid modellen.

Geef de auto de kans om in te rijden, en controleer de kilometerstand die de instrumentatie rapporteert met een handmatige MPG berekening. Je zult merken dat de boord instrumentatie niet 100% accuraat is. Ook het baseren van je range verwachtingen op tankgrootte en EPA schattingen kan overdreven optimistisch zijn. Het andere om in gedachten te houden is dat je, afhankelijk van waar je woont, op winterbrandstof zou kunnen rijden. Als dat het geval is, zal je MPG aanzienlijk lager zijn. Wacht met een oordeel tot je de warme weer reguliere blend terug hebt.
Dit klinkt als precies dezelfde pitch die ik van mijn dealer kreeg. “Laat de auto inrijden.” lol En dan? Zal ik in staat zijn om de geadverteerde hoeveelheid brandstof te tanken?
En hybriden zijn identiek in stad en snelweg kilometers. niet tegenpolen. Ze doen het beter op beide in vergelijking met benzine.
Ik heb 10k kilometer op mijn grand Highlander limited met de max motor. Ik krijg ongeveer 24 mpg maar mijn range is verschrikkelijk. ~300 mijl per tank en dan maar in staat om ~11 gallon te tanken. Stop met het in diskrediet brengen van zoveel mensen met een vergelijkbaar probleem. Je klinkt als een dealer die niet met een fabrikant fout wil omgaan.

Even ter referentie voor iedereen: gisteren heb ik getankt toen mijn benzinemeter 1/8 van de tank aangaf en er nog 42 mijl op DTE stond. Ik heb er 13,6 gallons in gedaan. 7/8 van een tank van 17,2 gallon is 15,05 gallons, dus mijn correctiefactor (reserve) lijkt net onder de 1,5 gallons te liggen. Dat lijkt redelijk.

Als ik de apparatuur had, zou ik hem volgooien en dan alles eruit pompen om 17 gallons te controleren. Ik kan dan de kilometerteller gebruiken om het werkelijke brandstofpeil te meten. Ik kan dit niet doen, dus ik ga gewoon om de dag naar het benzinestation (lijkt het).

Even ter referentie voor iedereen, gisteren heb ik getankt toen mijn brandstofmeter 1/8 van de tank aangaf en nog 42 mijl te gaan op de DTE. Ik heb er 13,6 gallons in gedaan. 7/8 van een tank van 17,2 gallon is 15,05 gallon, dus mijn correctiefactor (reserve) lijkt net onder de 1,5 gallon te liggen. Dat lijkt redelijk.
Als ik het goed heb en je GH alleen op benzine rijdt, is je ervaring hoe het voertuig 'zou moeten' zijn... echter, de benzineversies van de GH worden niet beïnvloed door het probleem met de brandstoftankcapaciteit... alleen de hybrides en hybrid max. Ik betwijfel of je iemand op het forum zult vinden met hybrid/hybrid max die in staat is geweest om veel meer dan 13 gallon te tanken vanaf het moment dat het lampje voor weinig brandstof aangaat.

In het geval van mijn GH hybrid limited belde ik opnieuw Toyota Canada (ook in november) om te zien of er bijgewerkte informatie was, en het was niet verrassend dat de vertegenwoordiger opnieuw zei dat het de eerste keer was dat ze van het probleem met de brandstoftankcapaciteit op GH-hybrides hadden gehoord, dus dat was verspilde tijd.

De enige hoop is dat mensen in de VS het probleem blijven melden bij Amerikaanse dealers en Toyota US, zodat er enige hoop is op een oplossing.

Ik haal nog steeds een geweldig brandstofverbruik met mijn GH hybrid limited, maar ik bezoek ook veel vaker het tankstation dan ik zou moeten.

Ik heb de Grand Highlander hybrid max limited en haal gemiddeld ongeveer 23 mpg voor dagelijks gebruik. De maximale capaciteit van de benzinetank zou 17 gallons moeten zijn, maar ik kan er maar maximaal 12,5 gallons in doen als het lampje voor weinig brandstof gaat branden. Is er een grote reservetank en heb ik nog 4,5 gallons actieradius over als het waarschuwingslampje voor weinig brandstof gaat branden? Laat me weten hoeveel gallons je in je tank kunt doen als het lampje voor weinig brandstof gaat branden (ik had nog 19 mijl actieradius over toen het lampje voor weinig brandstof ging branden). Bedankt!
Update van de updates.

De Toyota-dealer vertelde me dat toen ze mijn benzinetank en brandstofpomp verwijderden, ze die naar de Toyota-technici stuurden om "bekeken" te worden. Ik weet niet of dit waar is. Maar het is nog steeds een "open probleem", dus de dealer zei dat ze contact met me zouden opnemen met een update wanneer ze er een van Toyota hebben.

Ik heb het op me genomen om verder te rijden dan de tankindicatie en te beginnen met volgen.

Ik gebruik Trip A en doe de omgekeerde kilometerstand. Ik rijd niet meer dan 350 mijl (behalve één keer).

Ik hoop dat ze hier een oplossing voor vinden.
Image

Nam GHHL mee op een roadtrip, moest meerdere keren tanken met ~20 mijl resterend en het brandstoflampje brandde. Er ging maar ~13 gallon in, dus er lijkt nog 4 gallon in te zitten - als een 5e streepje op de brandstofmeter, nog 100+ mijl te gaan, etc.

Ik heb hetzelfde probleem met mijn Grand Highlander Hybrid Limited max. Ik haal maar 200 mijl met een volle tank. Zelfs als het benzinelampje aangaat, kan ik hem maar met 11 gallons vullen. Ik heb contact opgenomen met Toyota Corporate en wacht op een reactie.

Groeten! Ik wilde eraan toevoegen dat we dit ook ervaren... Ik denk dat ik deze thread al ben tegengekomen voordat we onze GH Hybrid Max Platinum kochten, dus de eerste keer dat ik volgetankt had en de pomp stopte bij 12 gallons, besefte ik dat dit ongebruikelijk was, maar iets wat andere eigenaren hebben gerealiseerd. Bij mijn eerste tankbeurt hadden we daadwerkelijk 26 mpg, deze tank is iets lager, ik denk 23-24, maar ik denk dat ik tot nu toe maar ongeveer de helft van de tank heb gereden... Ik ben dol op statistieken, dus ik ga mijn ritten, tankbeurten, etc. nauwlettend in de gaten houden en bijhouden.

Dus ik had hetzelfde probleem met mijn 2024 grand highlander, en bracht het en de Toyota-mededeling over het probleem naar de Toyota-serviceafdeling. Ze zeiden dat ze deze week net door Toyota waren geïnformeerd over het probleem en dat er nog geen oplossing beschikbaar was. Ze vertelden me min of meer dat Toyota met een oplossing zou komen....Dan

Ik weet niet of dit een probleem is, maar hier is de observatie met mijn GH Hybrid Limited van mijn recente reis. Ik tankte bij 35 mijl tot leeg en de benzine sloeg af na het innemen van ongeveer 12 gallons, maar met handmatige duw kon ik nog eens 2,5 gallon pompen, dus in één keer tanken kon ik 14,5 gallon pompen.

GHHL op onze eclipse roadtrip - nog 3 mijl te gaan, dan 13,8 gal tanken (inclusief één keer bijvullen om zeker te zijn, anders doe ik dit niet). Capaciteit is 17,2 gal? Dus ~3-3,5 gal reserve? Maar is het bruikbaar, of stond ik op het punt om langs de weg stil te vallen?

121 - 140 of 310 Posts