Toyota Grand Highlander Forum banner
141 - 159 of 310 Posts
Ik heb veel over dit onderwerp gehoord en sommige mensen drijven het gewoon tot het uiterste. Je zult niet stilvallen en nog veel meer kilometers te gaan hebben (alleen als vangnet). Heb gehoord dat je hem niet wilt laten afslaan, omdat hij dan naar een dealer gesleept moet worden, tanken start het voertuig niet zomaar, er moet iets gereset worden als ik me goed herinner. Toevallig heb ik mijn platinum vanavond iets verder geduwd dan normaal. Bereikte 0, wat toen "Tank" aangaf en reed nog 13 mijl op de snelweg. Tankte de tank vol en de pomp gaf aan dat ik 16,590 gal. brandstof had getankt, wat betekent dat ik nog 1,21 gal. in reserve had (17,8 gal. tank). Merkte wel dat het de actieradius verlengde, dus het geeft me nu 10 mijl extra als ik volgetankt heb.

Hallo allemaal - Ik heb net mijn nieuwe GHHL voor het eerst volgetankt. 342 mijl gereden, nog 53 te gaan, en iets meer dan 12 gallons. Werkelijke MPG = 28,5 (wat overeenkomt met de weergave op het dashboard). Ik ben geĂŻrriteerd en hoop op een oplossing, en tegelijkertijd ben ik er dol op dat ik tenminste die kilometerstand haal. Ik ben nog steeds super blij met de auto.

Ik spring erin na één keer tanken, omdat ik geïnteresseerd ben in de ervaringen van anderen.

Ik wil wel even vermelden dat het niet aan te raden is om elke laatste druppel in de tank te persen, omdat dit het ORVR-systeem van het voertuig kan beschadigen. Ik ben overgestapt op gewoon naar de tweede pomp "klik uit" te gaan. De extra fractie van een gallon die ik misschien krijg, gaat niets verbeteren.

Ik heb veel over dit onderwerp gehoord en sommige mensen drijven het gewoon tot het uiterste. Je zult niet afslaan en nog veel meer kilometers te gaan hebben (gewoon als vangnet). Heb gehoord dat je hem niet wilt laten afslaan, omdat dit een sleepdienst naar een dealer vereist, tanken de auto niet zomaar start, er moet iets worden gereset als ik me goed herinner. Toevallig heb ik mijn platinum vanavond iets verder geduwd dan normaal. Ik bereikte 0, wat vervolgens "Tank" liet zien en reed nog eens 13 mijl op de snelweg. Ik vulde de tank en de pomp liet zien dat ik 16,590 gal. brandstof had getankt, wat betekent dat ik nog 1,21 gal. reserve had (17,8 gal. tank). Merkte wel dat het de actieradius verlengde, dus het geeft me nu nog eens 10 mijl extra als ik volgetankt heb.
Ik wilde even kwijt dat de actieradius van mijn GHHL ook is toegenomen. Vroeger was het ongeveer 450 na het tanken. Gisteren stond er 500. Ik weet niet zeker of het een soort OTA-update heeft gekregen en het opnieuw heeft gekalibreerd of iets anders. Maar ik heb consequent maar 13-14 gallons getankt toen het bijna 0 mijl over had. Met een capaciteit van 17,2 gallon is dat meer dan 100 mijl over in de tank... We zullen zien hoeveel er nodig is om te tanken nadat deze tank is gebruikt.

Nam in april GHHL over, vulde de tank voor het eerst met ongeveer 30 mijl DTE, nam 12,09 gallon, reisde 455 mijl. Past in de ervaring van alle anderen.
Ons wordt verteld dat er een tank van 17,2 gallon is met een reserve van 2,5 gallon bij DTE.
Als dit correct is, wordt de tank niet volledig gevuld. Een ontwerpprobleem.
Als de tank vol is met het toevoegen van 12 gallon, moet de "reserve" groter zijn dan 2,5 gallon.
Dit kan een computerkalibratieprobleem zijn met de vlotter van de tank of de verkeerde vlotter voor die tank.
Hoe dan ook, het lijkt geen zo moeilijk probleem te zijn dat de grote geesten bij Toyota geen oplossing kunnen bedenken.
Vertel ons in ieder geval of de tank wel of niet wordt gevuld.

Gisteren de GHHL volgetankt: 14.574 gallons na 502,9 gereden mijlen en de meter ging net onder de 1 mijl over. Ik heb nog ongeveer 90 mijl in de tank, maar de meter geeft nul aan. Na het tanken geeft de meter aan dat ik 516 mijl met de tank kan rijden. Blij dat ik 34,5 MPG krijg, precies zoals geadverteerd tussen 32-36 MPG voor de Hybrid Limited AWD.

Er is een man die werkt bij mijn lokale Toyota-dealer in de serviceafdeling die ook een GHHL had gekocht en hetzelfde probleem ervoer (tankinhoud). Twee maanden geleden, toen ik met hem sprak, vertelde hij me dat de ingenieurs van Toyota eraan werken en dat er een oplossing komt.

Dus ik belde hem vanmorgen om te zien of er updates waren over de tanksituatie, wat helaas niet het geval is. Ik ontdekte echter dat hij zijn GHHL terug aan de dealer had verkocht, met als reden dat hij het voertuig niet meer nodig had. Ik hoop dat het niet komt omdat hij weet dat er geen oplossing voor is... dat zou jammer zijn.

Ik heb de GHHL nu 5 maanden met ongeveer 3.500 mijl, en geen veranderingen in de hoeveelheid benzine die ik kan bijvullen. Ik kan maar ongeveer ~12,5 gallon vullen als de DTE 0 bereikt. Het lijkt er echter op dat mijn kilometerstand is verbeterd en ik ongeveer 34 per gallon krijg, vergeleken met 32 toen ik hem een paar maanden geleden had gekregen.

Ik wil wel even vermelden dat het niet aan te raden is om elke laatste druppel in de tank te persen, omdat dit het ORVR-systeem van het voertuig kan beschadigen. Ik ben overgestapt op gewoon naar de tweede pomp "klik uit" te gaan.
Tot nu toe ben ik gestopt bij de eerste klik uit, maar overweeg er nog een te doen. Weinig risico als je daar stopt?

Dat is mijn perceptie, en ik denk ook dat sommige dynamiek van de stroom een onbedoelde eerste klik kan veroorzaken.
Ja, ik heb me afgevraagd of de eerste klik gewoon het afspatten van de brandstof zou kunnen zijn. Zal die tweede klik proberen.

...Nou, die tweede klik stond slechts ongeveer 1/3 gallon toe, niet echt de moeite waard.

Ik ervaar ook hetzelfde. Ik heb een beperkte hybride die volgens mij een brandstoftank van 65 liter heeft. Het brandstofverbruik is geweldig geweest, want met bijna 2.000 km zit ik gemiddeld op 6,3 L/100 km (~ 37 MPG) met gemengd stads- / snelwegrijden. De actieradius is echter lang niet zo hoog als zou moeten zijn voor het brandstofverbruik en de tankgrootte.

Bij mijn eerste tankbeurt had ik nog 74 km te gaan tot leeg, maar kon ik slechts 40 liter tanken voordat de benzinepomp automatisch uitschakelde. Mijn afgelegde afstand was ongeveer 690 km.

Bij mijn tweede tankbeurt had ik nog 62 km te gaan tot leeg en kon ik slechts 43 liter tanken voordat de pomp automatisch uitschakelde. Beide tankbeurten waren bij Costco-pompen, wat het waard is, en het lampje voor weinig brandstof ging bij geen van beide branden. Mijn afgelegde afstand was ongeveer 680 km.

Er zijn een paar berichten op een ander forum geweest dat sommigen 120 - 160 km (of 75 - 100 mijl) hebben kunnen rijden nadat hun lampje voor weinig brandstof aanging en anderen hebben gezegd dat de lagere actieradius dan verwacht op de guessometer door Toyota is ontworpen omdat het slecht is voor de hybride motor om zonder benzine te rijden.

Hebben degenen met de benzinemotor hetzelfde probleem?

Hoe meer mensen aan deze discussie kunnen toevoegen, hoe beter we allemaal geĂŻnformeerd zijn.
Het meeste dat ik heb kunnen tanken is 13,3 gallons.

We hebben net een Grand Highlander Hybrid gekocht en hebben hetzelfde probleem. Ik legde de dingen uit aan de dealer en kreeg te horen dat de motor "moet worden ingesteld" zodat hij correct leest. Dus in feite moet ik hun woord geloven dat wat ik heb gekocht, ook daadwerkelijk is wat ik heb ontvangen. We zouden geen auto hebben gekocht met een tank van 12,5 gallon. Dus... Wat zijn mijn rechten hier? Kan ik hem retourneren? Kunnen we valse reclame claimen?

We hebben net een Grand Highlander Hybrid gekocht en hebben hetzelfde probleem. Ik legde de dingen uit aan de dealer en kreeg te horen dat de motor "moet worden ingesteld" zodat hij correct leest. Dus in feite moet ik hun woord geloven dat wat ik heb gekocht, ook daadwerkelijk is wat ik heb ontvangen. We zouden geen auto hebben gekocht met een tank van 12,5 gallon. Dus... Wat zijn mijn rechten hier? Kan ik hem retourneren? Kunnen we valse reclame claimen?
Op het moment dat die auto op uw naam werd geregistreerd en u hem de dealer uitrolde, werd het een gebruikt voertuig en daalde de waarde met ongeveer 10%. Het is niet iets dat u zomaar kunt retourneren omdat u niet tevreden bent. U heeft de rechten die de citroenwet van uw staat u biedt, maar ik betwijfel of dit van toepassing zou zijn, omdat het niet zou worden beschouwd als een ernstig defect dat u ervan weerhoudt het voertuig te besturen of de veiligheid beïnvloedt. U heeft het recht om een advocaat in te huren om de dealer en Toyota aan te klagen voor welke rechtsgrond u en uw advocaat geschikt achten, maar dat zou al heel snel erg duur worden. Uw enige echte optie is om hem in te ruilen voor iets anders en de financiële klap te incasseren die u zult krijgen. Alleen u kunt bepalen of uw ontevredenheid de kosten van inruil waard is, maar het zou zeker minder kostbaar zijn dan de eerste voorschotscheck die u aan een advocaat zou schrijven.

Op het moment dat die auto op uw naam werd geregistreerd en u hem de dealer uitrolde, werd het een gebruikt voertuig en daalde de waarde met ongeveer 10%. Het is niet iets dat u zomaar kunt terugbrengen omdat u niet tevreden bent. U heeft welke rechten uw staat u ook maar toekent, maar ik betwijfel of dit in aanmerking zou komen, aangezien het niet zou worden beschouwd als een ernstig defect dat u ervan weerhoudt het voertuig te besturen of de veiligheid beïnvloedt. U heeft het recht om een advocaat in te huren om de dealer en Toyota aan te klagen voor welke rechtsgrond u en uw advocaat ook geschikt achten, maar dat zou al snel erg duur worden. Uw enige echte optie is om hem in te ruilen voor iets anders en de financiële klap te incasseren die u zult krijgen. Alleen u kunt bepalen of uw ontevredenheid de kosten van inruil waard is, maar het zou zeker minder kostbaar zijn dan de eerste voorschotscheck die u aan een advocaat zou schrijven.
We houden verder van de auto. Maar zouden hem niet hebben gekocht als de brandstoftank echt een tank van 12,5 gallon was. Desalniettemin klinkt het alsof het misschien niet echt een tank van 12,5 gallon is en het er gewoon zo uitziet. Het zou echter duidelijker moeten zijn. Balen. Bedankt voor het antwoorden.

We houden verder van de auto. Maar zouden hem niet gekocht hebben als de brandstoftank echt een tank van 12,5 gallon was. Desalniettemin klinkt het alsof het eigenlijk geen tank van 12,5 gallon is en het er gewoon zo uitziet. Het zou echter duidelijker moeten zijn. Jammer. Bedankt voor het antwoorden.
Het is eigenlijk een tank van 17,2 gallon met een zeer grote marge in de berekening van de afstand tot leeg. Ik tank altijd als ik 1/4 tank bereik, ongeacht wat de DTE zegt. Ik denk dat je zult merken dat het niet meer dan een ergernis is. Laat het geen verder goede ervaring bederven :)

Ik denk dat de uitspraak "moet worden ingesteld" wel eens waar zou kunnen zijn. Ik merk dat de DTE na elke tankbeurt toeneemt. Als ik me goed herinner, was de DTE toen ik de GHHL net had, ongeveer 450 mijl na elke tankbeurt en is langzaam toegenomen na het tanken van de tank elke keer. In de laatste 3 tankbeurten is hij gestegen naar 500, 516 en 520. Ik denk dat hij steeds dichter bij de real-world DTE komt. Mijn laatste tankbeurt was bijna 15 gallon en ik reed ermee tot misschien een paar mijl nadat de DTE onder nul kwam, dus iets meer dan 2 gallon over in de tank toen de DTE net onder nul kwam, wat ik redelijk vind. Mijn mening is dat de auto zichzelf leert en zichzelf kalibreert elke keer dat er benzine wordt getankt. Zou fijn zijn als hij af fabriek correct gekalibreerd zou zijn, maar ik kan ermee leven dat het DTE-nummer zich na ongeveer 4 maanden heeft aangepast aan mijn reële rij-MPG.

Ik heb mijn GHHL pas afgelopen vrijdag gekregen en heb er in totaal pas 201 mijl mee gereden. Maar mijn DTE geeft nu 302 aan, dus in totaal 503 mijl. Dus als dat enigszins klopt, zou ik moeten krijgen wat ik verwachtte.

Ik denk dat de uitspraak "get set up" wel eens waar zou kunnen zijn. Ik merk dat de DTE na elke tankbeurt toeneemt. Als ik me goed herinner, was de DTE toen ik de GHHL net had ongeveer 450 mijl na elke tankbeurt en is langzaam toegenomen na het tanken. Bij de laatste 3 tankbeurten is deze toegenomen tot 500, 516 en 520. Ik denk dat het steeds dichter bij de real-world DTE komt. Mijn laatste tankbeurt was bijna 15 gallons en ik reed ermee door tot misschien een paar mijl nadat de DTE onder nul kwam, dus iets meer dan 2 gallons over in de tank toen DTE net onder nul kwam, wat ik redelijk vind. Ik denk dat de auto zichzelf leert en zichzelf kalibreert elke keer dat er getankt wordt. Het zou fijn zijn als hij af fabriek correct gekalibreerd zou zijn, maar ik kan ermee leven dat het DTE-nummer zich na ongeveer 4 maanden heeft aangepast aan mijn reële verbruik.
Hoe heb je getankt, stond de brandstofpijp wijd open of langzaam, heb je voorbij de afslag getankt? Ik heb mijn Limited pas 3 weken, dus ik probeer er een gevoel voor te krijgen.

Hoe heb je het gevuld, stond de brandstofpijp wijd open of langzaam, heb je voorbij de afsluiter gevuld? Ik heb mijn Limited pas 3 weken, dus ik probeer er een gevoel voor te krijgen.
Ik vul het met de brandstofpijp vol open. Ik vul 3 keer bij na de 1e klik. Ik deed hetzelfde met mijn oude 2010 Highlander Hybrid om de tank vol te krijgen. Toen ik vroeger niet bijvulde, kwam de benzinemeter niet eens op vol. Het is dus een gewoonte geworden om ook op de GHHL altijd een paar keer bij te vullen.

141 - 159 of 310 Posts